måndag 15 november 2021

Nyheter på lätt svenska

 Här kan du titta på det senaste avsnittet på Nyheter på lätt svenska.

Träna på att sammanfatta nyheten.


Vad har hänt?

När hände det?

Var hände det?

Vem eller vilka handlar nyheten om?

Varför hände det?


Här kommer länken: https://www.svtplay.se/nyheter-pa-latt-svenska

 Här kan du läsa nyheter från 8 sidor: https://8sidor.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Adventskalender 24 december

  God Jul till er alla! 💖🎅🎄 Idag är det den tjugofjärde december 24/12 som vi kallar Dopparedan och Julafton.  Varsågoda! Här kommer de s...