måndag 13 september 2021

Nyheter på lätt svenska

 Här kan du lyssna på de senaste nyheterna.

Nyheter på lätt svenska

 Försök att sammanfatta nyheten med hjälp av dessa frågor:

- Vad handlar nyheten om?

- Vem handlar det om?

- När hände nyheten ?

- Var hände nyheten?

- Varför är det en nyhet?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Adventskalender 24 december

  God Jul till er alla! 💖🎅🎄 Idag är det den tjugofjärde december 24/12 som vi kallar Dopparedan och Julafton.  Varsågoda! Här kommer de s...