onsdag 9 september 2020

Nyheter på lätt svenska 8/9

 Här kommer veckans film som förklarar nyheter på lätt svenska. Gå in varje dag och titta på nyheter på lätt svenska.

1. Titta på nyheterna flera gånger.

2. Pausa och skriv upp nya och svåra ord.

3. Skriv nya ord och översätt dem.

4. Försök att förstå det viktigaste i nyheten med hjälp av några frågor:

  •  När hände det?
  • Var hände det?
  • Vem handlar det om?
  • Hur hände det?
  • Varför hände det?

 Här kan du titta på nyheterna:

Nyheter på lätt svenska 8 september

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Adventskalender 24 december

  God Jul till er alla! 💖🎅🎄 Idag är det den tjugofjärde december 24/12 som vi kallar Dopparedan och Julafton.  Varsågoda! Här kommer de s...