torsdag 19 mars 2020

Titta på nyheter på lätt svenska!

Varje dag är det bra att du tittar på Nyheter på lätt svenska. Här kan du titta på avsnittet från igår.

Klicka här: 
Nyheter på lätt svenska

När du tittat på nyheterna kan du titta på filmen. På filmen förklarar jag några nya ord som var på nyheterna. Titta flera gånger.  Pausa filmen och skriv nya ord.




Du får gärna skriva en kommentar om filmen här nere.

Hoppas du har en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Adventskalender 24 december

  God Jul till er alla! 💖🎅🎄 Idag är det den tjugofjärde december 24/12 som vi kallar Dopparedan och Julafton.  Varsågoda! Här kommer de s...